Богојављење
Када Господ Исус беше навршио тридесет година
од Свог телесног рођења, Он отпоче Свој учитељски и спаситељски посао. И
сам, почетак почетка ознаменова крштењем на Јордану. Свети Кирил
Јерусалимски вели: „Почетак света вода, почетак Јеванђеља Јордан”. При
крштењу Господа у води објавила се свету она тајна која се у Старом
Завету наговештавала, о којој се у старом Мисиру и Индији само
баснословило, тј. тајна божанске Свете Тројице. Отац се јавио чувству
слуха, Дух се јавио чувству вида, а Син се јавио уз то још и чувству
додира. Отац је изрекао Своје сведочанство о Сину. Син се крстио у води а
Дух Свети у виду голуба лебдео је над водом. А када Јован Крститељ
засведочи и рече о Христу: „Гле, Јагње Божије које узима на се гријехе
свијета” (Јн 1, 29) и када он погрузи и крсти Господа у Јордану, тиме се
показа и мисија Христова у свету и пут нашега спасења. Наиме: Господ
узе на се грехе рода човечјег и под њима умре (погружење) и оживе
(излазак из воде); и ми морамо умрети као стари греховни човек и оживети
као очишћени, обновљени и препорођени. Ово је Спаситељ, и ово је пут
спасења. Празник Богојављења (Теофанија, грчки) просвећује показујући
нам Бога као Тројицу једнобитну и неразделну. То је једно. И друго: јер
се свак од нас крштењем у води просвећује тиме што постаје усиновљен од
Оца Светлости, заслугом Сина и силом Духа Светога.
Нема коментара:
Постави коментар